You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
נכס מניב - המסלול המיוחד להצלחה של ניב יהושע
סיפור הצלחה מעורר השראה לכל כדורגלן ולכל ספורטאי. ניב יהושע חוגג כיבוש שער לרשתה של הפועל ת"א בשבוע שעבר (צילום: חגי מיכאלי)

נכס מניב - המסלול המיוחד להצלחה של ניב יהושע

בגיל 19 ניב יהושע עושה חיל בקבוצת הבוגרים של מכבי פ"ת. הקרבה אדירה לצד השקעה בלימודים הם שם המשחק. כתבה שהיא חובה לכל כדורגלן בעל שאיפות

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

לפני שנתחיל את הכתבה הזו, הבהרה והמלצה: מדובר בכתבה ארוכה עם הרבה מאוד טקסט, ששווה לכל כדורגלן ולכל ספורטאי בעל שאיפות גבוהות לקרוא. הרבה מאוד השראה וכלים להצלחה ניתן לקבל מהכתבה. ההמלצה שלנו: פנו לעצמכם מספר דקות (או שתקראו את הכתבה בהמשכים), גייסו את הריכוז שלכם לקריאה מלאה ולא חלקית, כי יש בה אוצרות בשבילכם.

קבוצת הנוער של מכבי פ"ת חתומה על העונה המוצלחת ביותר שעשתה קבוצה ישראלית בעידן המודרני. עצם העובדה שהרבה לפני סיום העונה הוכתרה הקבוצה לאלופה ונכון לכתיבת שורות אלה, היא צועדת ביתרון של 20 נקודות על פני סגניתה, מכבי חיפה, ארבעה מחזורים לסיום העונה -  כל זאת למרות חסרונו מזה תקופה של שחקן ההתקפה, רן מאיר - שמחלים מפציעה וכשגולת הכותרת היא קידומם של שלושה שחקנים באופן משמעותי לקבוצת הבוגרים ובהם: המגן גיא דזנט (2005) - שמתחילת העונה כבר משחק בקבוצה הבוגרת ואף הופיע בנבחרת הצעירה, ובחודשים האחרונים אלה צמד הקשרים לירן חזן (2006) - שכבר כבש 4 שערים במשחקי גביע המדינה וניב יהושע (2005) - שכמו חזן, החל לספק באחרונה מספרים מרשימים בקבוצת הבוגרים. אחרי שכבש שער ראשון במשחק הגביע בו ניצחה הקבוצה 2:4 את מכבי ת"א, מוליכת טבלת ליגת העל, בשבוע שעבר כבש השחקן צמד שערים במשחק הליגה בו ניצחה קבוצתו 2:4 את הפועל ת"א.

אין ספק שהנסיקה של ניב יהושע בהחלט מרשימה ובהחלט ראויה להערכה וכזו שמעניקה המון השראה לכדורגלנים צעירים. ניצלנו את השבת הזו, שדלה במשחקים ביחס לשבתות קודמות, להעניק זרקורים לדרך שעשה ועושה השחקן המוכשר לאורך השנים ובעונה הזו. עזר לנו מאוד במלאכה מאמן הכדורגל, יונתן שמל, שאימן את השחקן בגילאי הילדים במכבי פ"ת.

יונתן שמל פורט את האיכויות של ניב יהושע - ויש הרבה מאוד: "אז לפני הכל, מדובר באישיות מיוחדת. ילד צנוע, אינטילגינט בצורה בלתי רגילה, ילד בוגר שתמיד רוצה ללמוד ולהתקדם ומבחינתי זה לפני הכל וזה מה שיצר  את החיבור ביננו. לראות את התשוקה שלו לדבר הזה והמחויבות שאבו אותי פנימה. מעבר לזה, מדובר בשחקן סופר מוכשר בעל טכניקה ברמה גבוהה, טיפול טוב בכדור, פס נקי ןבעיטה מצוינת. כמו כן, הוא עשה שיפור אדיר בשנים אחרונות במשחק ההגנה - בעיקר בעונה הראשונה בקבוצת הנוער והרבה בזכות הצוות המקצועי של קבוצת הנוער בראשות תמיר לוזון, ששיפרו וקידמו אותו בצורה בלתי רגילה במשחק ההגנה וכמובן בעוד הרבה פרמטרים שהביאו אותו בשל לרגע שיעלה לבוגרים".

מפת הדרכים

ניב יהושע החל את דרכו בקבוצת טרום ג' של מ.כ גני תקווה ומשם עבר לשלוחת הצפון של מכבי ת"א, שם שיחק לסירוגין בקבוצות שנתון 2005 ו-2004.

בשנתון ילדים ב' עבר לקבוצת הדרום של מכבי פ"ת ובעונת 19/20 - שהופסקה בשלב מוקדם בשל משבר הקורונה, הספיק לשחק לסירוגין בקבוצות נערים ג' ונערים ב' ואף לרשום 3 הופעות במדי נבחרת U15 בטורניר הפיתוח של אופ"א.

בעונה שלאחר מכן, שהייתה מקוצרת גם היא בשל משבר הקורונה ומלחמת שומר החומות, כבש 4 שערים במדי קבוצת נערים ב', שסיימה כסגנית אלופת המדינה.

בשנתון נערים א' כבש 4 שערים במדי קבוצתו וסייע לה לזכות באליפות דרמטית במיוחד במחזור הסיום, בסיוע היריבה העירונית, הפועל פ"ת, שלמרות שירדה ליגה הצליחה לנצח 1:2 את הפועל ת"א, המוליכה בוקר המחזור האחרון. באותה עונה 11 הופעות במדי נבחרת נערים א' - מהן 3 יוקרתיות במשחק אליפות אירופה, שנערכו בארץ.

בעונה שעברה, שהייתה עונת הבכורה של השחקן בקבוצת הנוער של מכבי פ"ת, שסיימה את העונה במקום החמישי, ניב יהושע שיחק במרבית המשחקים בהרכב הקבוצה והשלים זמן משחק מלא. עם זאת, השחקן כבש שער ליגה אחד בלבד. השחקן רשם 3 הופעות במדי נבחרת נוער ב'.

את העונה הנוכחית החל בקבוצת הנוער, שפתחה את העונה בסערה ונתנה הרבה רמזים לבאות. בתשע הופעות רצופות כבש השחקן בשני משחקים: צמד במשחק הניצחון 0:4 על הפועל חיפה, שער אחד במשחק הניצחון 1:3 על הפועל ת"א. ב-3/1 ערך השחקן הופעת בכורה ראשונה ומלאה בהרכב מכבי פ"ת, שנחלה הפסד 3:1 במשחק מול הפועל ירושלים. בששת הימים הבאים שותף השחקן כמחליף בעוד שלושה משחקים: בשני משחקים בהם קבוצת הנוער זכתה בניצחונות (0:3 על הפועל רמת השרון ו-0:1 על מ.ס אשדוד, בין לבין במשחק בו קבוצת הבוגרים הפסידה 3:0 להפועל חיפה).

החל מה-14 לינואר ניב יהושע הפך לשחקן בוגרים "במשרה מלאה", רשם מאז 15 הופעות במדי קבוצת הבוגרים, רק 3 מהן לא מלאות - באחת ספג כרטיס אדום ישיר (דקה 55 למשחק מול בני סכנין, שהסתיים בתוצאת תיקו 1:1), באחת אחרת עלה מהספסל בשלב מאוחר - בדקה ה-103 של משחק הגביע מול מכבי ת"א וכעבור מספר שניות כבש שער בכורה מרגש. בשבוע שעבר רשם השחקן הופעה מלאה במשחק מול הפועל ת"א וגמל למאמנו, רן קוז'וך, עם צמד שערים.

בגזרת נבחרת נוער א' רשם השחקן שתי הופעות במשחקי מוקדמות אליפות אירופה ועוד שלוש הופעות במשחקי שלב העילית. במדים הלאומיים השחקן עדיין לא כבש, אך יש את כל הסיבות לשער שזה רק עניין של זמן עד שיכבוש גם שם.

חיבור ממבט ראשון

יונתן שמל לא היה צריך הרבה זמן כדי לגלות את הפוטנציאל הגלום בשחקן, שמצוי עמו עד היום בקשר קרוב: "את ניב הבאתי בגיל ילדים ב (גיל 12) ממכבי ת"א, שם שיחק לעיתים בקבוצת השנתון שמעל והיה קפטן. ההיכרות שלנו הייתה במחנה קיץ שאני עושה בכל שנה. ניב הגיע להתאמן ומיד ראיתי שמדובר בילד כשרוני, אך לפני הכל - בעל אישיות מיוחדת . אחרי כמה שיחות עם אבא שלו הוא החליט לעבור למכבי פ"ת ואימנתי אותו במשך שתי עונות בגילאי ילדים ב וילדים א'. כשאימנתי את שנתון 2004 בשנתון נערים ב' הוא עלה להתאמן ולשחק איתנו גם ואז הגיעה הקורונה, שעצרה הכל".

מעטפת מקצועית רחבה ועבודה מאומצת גם מחוץ לשעות האימונים, הם המתכון להצלחה של ניב יהושע, לדבריו של יונתן שמל: "במהלך הסגר הראשון לאחר כשבוע הייתה לנו שיחה ושלחתי לניב כתבה על תומר חמד, שבה הוא התראיין וסיפר איך בנה סביבו מעטפת מקצועית. ביחד החלטנו שזה מה שאנחנו עושים - מנצלים את התקופה הזאת כדי לבנות סביבו מעטפת מקצועית שתיתן לו את כל הכלים להשתפר. כך התחלנו למצוא את האנשי מקצוע הנכונים, שילוו אותו ובעצם מאז הם מלווים אותו: מאמן כח - שי גלזל, מאמן אתלטיקה - אייל אורן, תזונה - יעל רותם, מנטלי - דניאל קסל וערן וייסבורד, על התחום הרפואי היה אחראי ניסן דוידי - שהיה מטפל בו ואני הייתי אחראי על כל הניהול של הלו"ז שלו ועל האימונים הטכניים. באמת שחשוב לי להגיד, שהדרך שניב עשה והקרדיט מגיע לכל אחד ואחד שליווה אותו ואימן אותו לאורך כל הדרך וכמובן למשפחה שלו המדהימה שתומכת בו תמיד".

יונתן שמל רואה בעבודה הברוכה של ניב יהושע כדלק להצלחה: "אימוני ההעשרה הביאו לשיפור אדיר ובתוך שנה וחצי-שנתיים הוא עשה קפיצת מדרגה גופנית של 21 קילו מסת שריר. ברגע שזה התחבר עם הכישרון העצום שלו ואפשר לו להתמודד פיזית ברמות הגבוהות מה שהקנה לו את המקום ביורו U17 שנערך בארץ וגם מה שהביא לכך שקבוצות מספרד התעניינו בו והזמינו אותו להתרשמות. גם לבאנטה וגם ויאריאל שמאוד רצו אותו והתרשמו ממנו באימונים, אך לצערנו, עניין הדרכון היווה מכשול וזה לא יצא לפועל".

לא על חשבון ההורים ולא על חשבון לימודים

כפי שאתם משערים, ליצירת מעטפת מקצועית יש עלויות כספיות נכבדות. מה עשה ניב יהושע כדי לעזור במימון? עבד קשה בעצמו. יונתן שמל משחזר: "חשוב לומר, שעל מנת לממן את כל המעטפת הזאת ניב החל בגיל 16 לאמן במחלקת הנוער בקבוצות הטרומים ובביה"ס לכדורגל, במקביל לכל האימונים שהיה עושה. זה אומר הרבה מאוד עליו ומעבר לעניין הכלכלי אני יכול להגיד לך שהוא מאמן מצוין ומוערך והוא פשוט עשה עבודה נהדרת".

ואם אתם משערים, שהזמן הרב שהשקיע ניב יהושע כמאמן וכספורטאי באו על חשבון הישגים בלימודים, אתם טועים בענק. ינותן שמל מסביר: "באותה נשימה חשוב לי לציין, שניב ילד מחונן שעשה תעודת בגרות מלאה ובה 5 יחידות אנגלית, 5 יחידות מתמטיקה ו-5 יחידות מחשבים. ניב היה תלמיד מצטיין תוך כדי שהוא עושה 12-13 יחידות אימון בשבוע. ללא ספק ניהול הלו"ז היה מורכב, אבל כשמדובר בניב, אני חושב שהוא מהילדים שאין דבר כזה בלתי אפשרי עבורם, ולא משנה כמה הלו"ז היה צפוף או כמה עומס היה. מעולם הוא לא היה מוכן לוותר על אימון, גם אם זה אומר לקום ב5- וחצי בבוקר לאימון אתלטיקה או טכניקה".

פורח במגרש של הגדולים

ניב יהושע מתקרב להופעה מספר 20 בקבוצת הבוגרים, שתארח היום בשעה 18:00 את מכבי נתניה ובאמצע השבוע תפגוש את הפועל נוף הגליל מהליגה הלאומית למשחק במעמד חצי גמר גביע המדינה. ניב יהושע מסומן כשחקן מפתח במכבי פ"ת בשני המשחקים האלה.

יונתן שמל לא מופתע מההשתלבות המוצלחת של השחקן בקבוצת הבוגרים: "לשמחתי, ההתקדמות של ניב לא נעלמה מעיני ההנהלה והצוות המקצועי של הבוגרים, שנתנו לו את הצ'אנס והוא ידע לקחת אותו בשתי ידיים . מכאן באמת הקרדיט העצום למועדון - שחרט על דגלו קידום צעירים ומוכיח זאת פעם אחר פעם. אני חושב שראוי לציין את ליאור רדלר - שמנהל את המחלקה ביד רמה ותחתיו צמחו כל השמות הגדולים שכולם מכירים, מתאי בריבו עד ליאל עבדה ומנור סולומון ואחרים. קרדיט גדול גם לאופיר לוזון - מנכ"ל מחלקת הנוער, שעושה פשוט עבודה אדירה ולכל הצוות המקצועי במועדון שעבד עם ניב לאור השנים וכמובן ליו"ר, אבי לוזון - שמאמין בקידום צעירים כראש המועדון".

יונתן שמל תועד ברשתות החברתיות מתמוגג מאושר ומנחת במהלך ובסיום משחק הניצחון על מכבי ת"א, בעת כיבוש השער מרגלו של ניב יהושע ובסיום המשחק. שמל משתף בתחושותיו: "אני כל כך שמח שהקבוצה הבוגרת עלתה לחצי הגמר אחרי משחק הירואי ובהחלט עבור ניב, שכבש את שער הניצחון והיה אפשר לראות את האושר שלו בחגיגת השער, אך עם זאת הוא נשאר עם הרגליים על הקרקע, מבין שזאת סך הכל נקודת ציון בדרך ארוכה וכבר למחרת חזר לשגרה ולעבוד קשה, כי הוא יודע ומבין שרק עבודה קשה מביאה תוצאות והוא ממוקד מטרה בדבר החשוב שזה להשתפר ולהיות טוב יותר על מנת לעזור לקבוצה ולהגשים את החלום ולשחק באירופה. עבורי בהחלט היה רגע מרגש, בעיקר כי במהלך כל השנים שליוויתי אותו ראיתי כמה הוא רצה את זה כמה הוא עבד קשה עבור הרגע הזה: אם זה לאכול בדרכים כדי להספיק להגיע לאימון, אם זה לקום ב-5 בבוקר לאימונים או לקחת מורים פרטים להשלים את החומר הלימודי שהיה מפספס, אז הרגע הזה לראות אותו כובש שער ניצחון ואת האושר שלו, זה היה רגע שלא אשכח כל חיי, אך עם זאת כמו שאמרתי: הדרך עוד ארוכה וחשוב שימשיך בדרך שלו בצניעות ועבודה קשה".

במילה אחת: השראה

יונתן שמל מאמן ותיק, מנוסה ובעל קבלות באימון במחלקות הנוער ויש לו מסר לכל כדורגלן צעיר, שקורא את הכתבה הזו: "ניב הוא דוגמא לילד ששם לעצמו מטרה ועבד ועובד קשה כל יום ובצניעות רבה על מנת להגיע למטרה - זה מה שהילדים צריכים להבין היום, שאולי בסופו של יום הם רואים את הגולים מול מכבי ת"א והפועל ת"א בבוגרים ואת התהילה, אבל בדרך לשם ניב עבד קשה יום ביומו: אם זה בחדר כושר, אם זה במגרש וכן גם בלימודים. כדי להגיע לרגעים האלה עליהם להבין, שזה כרוך בהרבה הקרבה, עבודה קשה וצניעות והוא בהחלט מודל לחיקוי בעיניי. ושוב, כמו שאמרתי, זו רק ההתחלה ולמרות כל ההיי שנוצר בעקבות השערים שכבש בבוגרים, הוא לרגע לא מפסיק לעבוד נשאר צנוע ויודע שעוד הדרך ארוכה ושיהיו עוד קשיים בדרך. ברמה האישית,  כשמדובר בניב, אני יודע ומשוכנע שאין מכשול שיעמוד בפניו והוא יגיע רחוק מאוד. מאחל לו שימשיך ככה ושיגשים את כל המטרות שהציב לעצמו".

בהשקעה של 3-5 דקות ביום יש לך אפשרות לשדרג את הבניה הגופנית שלך בצורה אדירה. איך זה קורה? לחץ כאן וצפה בסרטון


מכבי תל אביב התייחדה עם זכר השואה

מכבי תל אביב התייחדה עם זכר השואה

חדש באתר

כמדי שנה במחלקת הנוער של מכבי ת"א ייחדו את אימוני ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה להתייחדות עם זכר הנספים. על אחה"צ מלא בע...